محل لوگو

پروتکل مداخله گروه درمانی هراس اجتماعی یا اضطراب اجتماعی


تعداد جلسات: 12

تعداد صفحات: 6

نوع فایل: WORD

 

پروتكل گروه‌ درمانگري شناختی- رفتاري نمونه‌اي كه براي درمان اختلال اضطراب اجتماعي در اين بخش ارائه خواهد شد، مبتني بر كار هيمبرگ و بكر (2002) و آنتوني و سوينسون (2001) است. اين پروتكل با تشكيل يك جلسة فردي قبل ازشروع درمان گروهي آغاز مي‌شود و بعد با تشكيل دوازده جلسة گروهي ادامه مي‌يابد.

جلسه اول: مطرح كردن منطق درمان

در اولين جلسة گروهي، هدف اصلي هدايت افراد گروه، كمك به درك مشكلاتشان و ارائة توضيحاتي در مورد شيوه و روش درماني به آنهاست. بعضي از عناوين و موضوعاتي كه بايد در جلسة اول مطرح شوند عبارتند از:

  1. معرفي افراد گروه و درمانگرها به يكديگر؛
  2. توصيف مشكل هر يك از افراد گروه : موقعيت‌ها و عوامل راه‌انداز ترس، نشانگان فيزيكي، افكار، رفتارهاي اجتنابي و رفتارهاي امنيتي؛
  3. ارائة دستورالعمل‌هاي مربوط به‌كار گروهي و مروري كلي بر كار گروهي: رازداري و محرمانه بودن مطالب مطرح‌شده در گروه توسط افراد، اهميت شركت منظم در جلسات، انتظارهاي مربوط به تكاليف منزل (60 تا 90 دقيقه در هر روز)، نياز به تمركز روي اختلال اضطراب اجتماعي و موضوعات مرتبط با آن در بحث‌هاي گروهي؛

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

آزمون یار: پرسشنامه روانشناسی، مدیریت و سایر رشته ها

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما