محل لوگو

پروتكل گروه درمانی شناختي رفتاری اختلال‌های خوردن


تعداد جلسات: 20

تعداد صفحات: 9

نوع فایل: WORD

 

تحقيقات انجام‌شده براي درمان افراد مبتلا به پرخوري عصبي و بي‌اشتهايي عصبي بر پروتكل‌هاي درماني جداگانه‌اي متمركزند، اما در موقعيت‌هاي باليني بسيار معمول است كه افراد مبتلا به اختلال‌هاي مختلف خوردن در يك گروه مورد درمان قرار گيرند و علت اين كار مربوط به محدوديت منابع و امكانات موجود و نشانگان متفاوتي است كه اين افراد دارا هستند. پروتكل 20 جلسه‌اي که در ادامه ارائه خواهد شد، توسط لالي برته و مك كنزي (2003)، گارنر و همكاران (1997)، مك كاب و همكاران (2003) و ويلسون و همكاران (1997) طراحی شده است. درمان با تشكيل يك جلسة ملاقات فردي با بيماران شروع مي‌شود و با 20 جلسة درمان گروهي ادامه مي‌يابد.

جلسه اول: منطق درماني و تعهد نسبت به تغيير

در اولين جلسه افراد گروه به يكديگر معرفي شده و با كار گروهي آشنا مي‌شوند، درمي‌يابند كه درگروه درمانگري چه انتظارهايي از آنان مي‌رود. آنها نيز انتظارهاي خود از درمان را مطرح مي‌كنند و در مورد ماهيت اختلال‌هاي خوردن و پيامدها و عواقب فيزيكي و روان‌شناختي آن اطلاعاتي به آنها ارائه مي‌شود. كاركردهاي مختلف (اختلال خوردن) درگروه شناسايي و كشف مي‌شود. اين كار با بحث و گفت‌وگوي افراد گروه در مورد دلايلشان براي تغيير صورت مي‌گيرد، فوايد و مضرات بهبود (رهايي از اختلال خوردن) و همچنين فوايد و مضرات تداوم بيماري مورد بحث قرار مي‌گيرد. براي تكليف منزل از افراد گروه مي‌خواهيم دربارة رهايي از بيماري و تداوم يافتن بيماري دست به تحليل فايدة ضرر بزنند. هدف از انجام اين كار ايجاد انگيزش و اقدام به ارزيابي‌هاي واقع گرايانه از مشكلات و موانع موجود بر سر راه بهبودي است (براي مثال، صرف وقت و هزينه براي درمان اختلال خوردن).

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 419

برچسب های مهم

آزمون یار: پرسشنامه روانشناسی، مدیریت و سایر رشته ها

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما